Календарно-тематичне
планування
Інформатика 3 клас
за типовою програмою Р.Б. Шияна
І семестр
№ |
Дата |
Тема уроку |
Очікувані
результати |
ТЕМА
1. ПОДОРОЖУЄМО І ВІДКРИВАЄМО СВІТ |
|||
1-2 |
|
Вступний інструктаж про
техніку безпеки у кабінеті інформатики. Що можна робити з інформацією? |
Знає правила поведінки і безпеки в
комп’ютерному класі. |
3 |
|
Якою буває інформація? |
Знає — клавіатурний тренажер, розуміє, якою може
бути інформація |
4 |
|
Чи всім джерелам можна
довіряти? |
Розуміє
властивості інформації — достовірність. |
ТЕМА 2. МІЖ МИНУЛИМ І МАЙБУТНІМ |
|||
5 |
|
Що може спотворювати
інформацію? |
Розуміє
що таке спотворення інформації під час передавання, інформаційний шум. |
6-7 |
|
Як влаштований
інтернет? |
Знає
що таке сайти та їхні адреси. Створення власну бібліотеку сайтів за допомогою
функції “Вибране” у браузері. |
8 |
|
Що допоможе знайти
інформацію? |
Розуміє
де можна знайти необхідну інформацію. Порівнює різні джерела інформації,
освітні веб-ресурси |
ТЕМА 3. ЧАРІВНІ ПЕРЕТВОРЕННЯ |
|||
9 |
|
Який ключ відмикає
інтернет? |
Робить
пошук інформації в інтернеті. Знає ключові слова та поради щодо їх вибору.
Розуміє алгоритми пошуку зображень і відео. Правила роботи в інтернеті. |
10 |
|
Як мандрувати
сторінками сайтів? |
Розуміє
поняття про гіпертекст, гіперпосилання і навігація в інтернеті. |
11 |
|
Що краще — картинки чи
тексти? |
Знає
способи подання інформації — текстовий, графічний, числовий, звуковий,
жестовий, комбінований. Робить порівняння різних способів. |
12 |
|
Як поділитися
інформацією? |
Знає
способи подання інформації та їх взаємодоповнення, локальні та глобальні
комп’ютерні мережі. Дотримується правила пошуку інформації в інтернеті. |
ТЕМА 4. ЕНЕРГІЯ |
|||
13 |
|
Як розкласти інформацію
по поличках? |
Упорядковує
файли та інформація, яка в них міститься. |
14 |
|
Як зберегти інформацію? |
Знає
пошук відомостей і збереження результатів пошуку. Знає алгоритм збереження
зображень з інтернету. Порівнює носіїв інформації. |
15 |
|
Як оформити результати
дослідження? |
Розуміє
схеми та діаграми для подання якісних та кількісних характеристик. Упорядковує
інформацію. |
16 |
|
Чи можна всьому вірити? |
Розуміє
що таке істинні та хибні висловлювання. Що таке фейки та як їх розпізнати. |
Календарно-тематичне
планування
за типовою програмою
Р.Б. Шияна
3 клас
ІІ семестр
№ |
Тема уроку |
Очікувані результати |
Дата |
ТЕМА 5. СВІТ НЕВІДОМИЙ |
|||
18 |
У чому сила алгоритму? Виконавці
алгоритму. Створення лінійних алгоритмів |
Створює
лінійні алгоритми. Знає хто такі виконавціє |
|
19 |
Для чого
потрібні моделі? Моделі навколо нас. Моделювання ситуацій
повсякденного життя за допомогою моделей |
Експериментує з готовими та складеними
моделями за допомогою цифрових пристроїв і програм. |
|
20 |
Як поєднати
умову і команду? Логічне слідування. Алгоритми з
розгалудженнями та їх перевірка |
Створює алгоритм з розгалудженням. |
|
ТЕМА 6. СВІТ НЕВИДИМИЙ |
|||
21 |
Чи всі
команди алгоритму ми виконуємо?
Алгоритми з розгалудженнями та їх перевірка |
Створює алгоритм з розгалудженням. |
|
22 |
Як
“відредагувати” алгоритм? Логічні та
алгоритмічні помилки у програмі та їх виправлення. |
Створює алгоритм з розгалудженням. |
|
23 |
Як
перетворити текст на таблицю? Подання
інформації у таблицях. Порівняння текстової інформації, поданої різними
способами. Заповнення створених таблиць |
Заносить дані у попередньо створену таблицю.
Працює з текстовим редактором Word. |
|
24 |
Як із
зображення зробити ілюстрацію? Роль
зображень у тексті. Вставлення зображень у текстовому
редакторі Word |
Редагує текст. Вставляє зображення у текст.
Заносить дані у попередньо створену таблицю. |
|
ТЕМА 7. ПРИХОВАНІ МОЖЛИВОСТІ РЕЧЕЙ |
|||
25 |
Чому
редакторів має бути багато?
Порівняння текстового і графічного редактора |
Створює оголошення у графічному й текстовому
редакторах. Текстовий редактор Word. Графічний редактор Paint |
|
26 |
З чого
складається презентація? Презентація та її
складники. Основні елементи вікна редактора презентацій PowerPoint.
Порівняння вікон редактора презентацій PowerPoint і графічного редактора
Paint. Удосконалення створеної презентації |
Ознайомлюється з основними елементами вікна
редактора презентацій PowerPoint. Створює презентації. Редактор презентацій PowerPoint |
|
27 |
Як
створити гіперпосилання? Використання
презентацій. Створення гіперпосилань у редакторі презентацій PowerPoint |
Шукає відео. Створює гіперпосилання у
презентації. |
|
28 |
Для чого
змінювати вигляд тексту? Форматування
текстів у редакторі презентацій PowerPoint |
Створює презентації. Форматує текст в
редакторі презентацій. Редактор презентацій PowerPoint |
|
ТЕМА 8. ПОГОДА |
|||
29 |
Що
допомагає створити презентацію? Об’єкти
на слайдах презентації. Цифрові пристрої, їхнє призначення і взаємодія.
Використання цифрових пристроїв у повсякденному житті |
Працює з цифровими пристроями (фотоапарат,
смартфон тощо). Створення презентації. Редактор презентацій PowerPoint |
|
30 |
Звідки
брати матеріал для презентацій? Поради
щодо перевірки знайденої інформації. Створення презентацій |
Шукає і перевіряє інформацію. Створює презентацію. Шукає в Google. |
|
31 |
Чи
завжди фотографіям можна вірити? Віртуальна
й доповнена реальності, їх використання у повсякденному житті. Цифрові
пристрої, які допомагають створити віртуальну реальність. Створення
презентацій |
Шукає і перевіряє інформацію. Працює з цифровими пристроями (фотоапарат,
смартфон, сканер тощо). Створює презентації. Пошук в Google. Редактор
презентацій PowerPoint |
|
32 |
Як
презентувати свою роботу? Послідовність
створення презентації. Правила оформлення слайдів презентації. Цифрові
пристрої, потрібні для демонстрації презентації. Створення презентації |
Шукає і перевіряє інформацію. Працює з цифровими пристроями (фотоапарат,
смартфон, сканер тощо). Створює презентації. Пошук в Google. Редактор
презентацій PowerPoint |
|
ТЕМА 9. Я — ЛЮДИНА |
|||
33 |
Як
організувати роботу над проєктом? Вибір
теми проєкту. Що потрібно для роботи над проєктом |
Шукає і перевіряє інформації. Працює з
цифровими пристроями (фотоапарат, смартфон, сканер тощо). Створення
презентації. Пошук в Google. Редактор презентацій PowerPoint |
|
34-35 |
Як
зацікавити слухачів? Пам’ятка доповідача.
Розподіл обов’язків під час презентації проєкту. Презентація створеного
продукту |
Шукає і перевіряє інформації. Працює з
цифровими пристроями (фотоапарат, смартфон, сканер тощо). Створює
презентації. Редактор презентацій PowerPoint |
|
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ
ПЛАНУВАННЯ
уроків за підручником з інформатики для 4
класу
(автори: Олексій Андрусич, Ірина Стеценко)
І семестр
№ |
Дата |
Тема уроку |
Очікувані
результати |
РОЗДІЛ 1.
Інформація навколо мене |
|||
1 |
|
Вступний інструктаж про
техніку безпеки у кабінеті інформатики. Як ми отримуємо інформацію? Джерела
інформації |
Знає
що таке інформація, як людина отримує інформацію. Обговорення цінності
інформації |
2 |
|
Як ми отримуємо інформацію? Інформаційні
процеси |
Знає що таке інформаційні процеси; Що
вивчає інформатика |
3 |
|
Як відбуваються перетворення інформації?
(с. 8–10 |
Знають способи подання інформації. |
4 |
|
Як побудовано комп’ютер? Процесор та
пам’ять (с. 11–12) |
Розуміють що такен процесор та пам’ять |
5 |
|
Як побудовано комп’ютер? Пристрої
введення та виведення, Від кімнати до кишені (с. 12–14) |
Знають що таке пристрої введення та
виведення. |
6 |
|
Як об’єднати ресурси всіх комп’ютерів?
(с. 15–18) |
Знає що таке комп’ютерна мережа, як
мережі розширюють можливості комп’ютерів. |
7 |
|
Навіщо потрібна електронна пошта? (с.
19‒22) |
Знає що таке електронна пошта.
Електронна скринька та її адреса. Пароль. Правила написання електронного
листа. Правила безпечного листування |
8 |
|
Як разом робити одну справу на відстані?
(с. 23‒25) |
Розуміє онлайн-спілкування: переваги й
недоліки. Інтернет-спільноти. Правила нетикету. Правила безпеки мережевого
спілкування |
9 |
|
Як розпізнавати фейки? (с. 26‒28) |
Знає поняття інформаційного шуму та
фейків. Розпізнає фейки: основні прийоми перевірки інформації. |
10 |
|
Як ефективно організувати співпрацю? (с.
29‒30) |
Знає розподіл роботи між учасниками
групи. Подання плану роботи у вигляді організаційної діаграми |
11 |
|
Пригадай і йди вперед (с. 31 ‒32) |
Розв’язування практико-орієнтованих
завдань за темою |
РОЗДІЛ 2.
Алгоритми та програми |
|||
12 |
|
Як службові слова змінюють зміст? (с.
33‒35) |
Розуміє, як слова І, НЕ, АБО впливають
на зміст висловлювань |
13 |
|
Як одна команда може замінити кілька?
Гра “Так — ні” і розгалуження (с. 36) |
Розуміє алгоритми з розгалуженнями. |
14 |
|
Як одна команда може замінити кілька?
Алгоритми з повтореннями: цикли; Цикли навколо (с. 36‒38) |
Знає цикли: коли і навіщо вони потрібні?
Використання циклів у повсякденному житті. Цикли у довкіллі. |
15 |
|
Як умова може зупинити алгоритм? (с.
40‒42) |
Розуміє принцип конвеєра та його
використання. |
Календарно-тематичне планування
за типовою програмою
Р.Б. Шияна
4 клас
ІІ семестр
№ |
Дата |
Тема уроку |
Очікувані
результати |
|
|
Як знайти спільну мову з виконавцем? (с.
43‒45) |
Передбачає результати виконання
алгоритму. Як заздалегідь перевірити алгоритм, щоб під час його виконання
було менше помилок. |
19 |
|
Які алгоритми може зрозуміти комп’ютер? (с.
46‒48) |
Малюємо сходи |
20 |
|
Пригадай і йди вперед (с. 49‒50) |
Складаємо програми (с. 50). |
РОЗДІЛ 3. Моделі
та моделювання |
|||
21 |
|
Навіщо потрібні моделі? (с. 51‒53) |
Знайомимося зі світом 3D |
22 |
|
Як використовують моделі? (с. 54‒57) |
Графічний редактор “Paint 3D” |
23 |
|
Шифри і коди; Як цифрові пристрої
працюють з інформацією? (с. 58‒59) |
Створюємо QR-коди робота в
онлайн-сервісі для створення QR-кодів |
24 |
|
Коли люди кодують інформацію? 3D-сканер (с. 60) |
Форматуємо текст: робота в текстовому
редакторі |
25 |
|
Як порівняти різні моделі? (с. 62‒64) |
Вставляємо зображення в таблицю (с. 64).
Робота в текстовому редакторі: вставлення зображення у клітинку таблиці,
форматування таблиці |
26 |
|
Які “нереальні реальності” існують? (с.
65‒68) |
Створюємо віртуальний світ (с. 68):
робота з графічним редактором Paint 3D. |
27 |
|
Як подорожувати, не виходячи з дому? |
Маршрути буденні та фантастичні (с. 72).
Сервіс Google Maps на комп’ютері та мобільний застосунок: пошук та порівняння
маршрутів; навігатор |
28 |
|
Як подорожувати, не виходячи з дому? |
Дослідження сервісів Google Earth
(Google Earth Voyager), Google Sky, Google Arts & Culture |
29 |
|
Пригадай і йди вперед (с. 73‒74) |
|
РОЗДІЛ 4.
Проєкти та презентації |
|||
30 |
|
Які функції мають програми редактори?
(с. 75‒77) |
Створення презентації-коміксу:
форматування зображень, вставлення та трансформація фігур, оформлення слайдів |
31 |
|
Як покращити презентацію? (с. 78‒80) |
. Робота у редакторі презентацій:
вставлення зображення, відеочи аудіоматеріалу |
32 |
|
Чи можна полагодити пристрій самотужки?
(с. 81‒83) |
Організуємо співпрацю (с. 82‒83): пошук
інформації в мережі Інтернеті; робота з редактором презентацій |
33 |
|
Як зробити презентації достовірними? (с.
84‒86) |
Організуємо співпрацю (с. 82‒83):
завершення групової роботи над презентаціями. |
34 |
|
Як правильно вказувати джерела
інформації? (с. 87‒88) |
Удосконалюємо свої презентації (с. 88):
редагування презентацій. |
35 |
|
Як ефективно працювати в команді? (с.
89‒91) |
Групова робота над проєктом |
36 |
|
Як ефективно працювати в команді? (с.
89‒91) |
Групова робота над проєктом |
37 |
|
Пригадай і йди вперед (с. 92‒93) |
|
Коментарі
Дописати коментар