Календарно-тематичне планування

Інформатика 3 клас

 за типовою програмою Р.Б. Шияна

І семестр

Дата

Тема уроку

Очікувані результати

ТЕМА 1. ПОДОРОЖУЄМО І ВІДКРИВАЄМО СВІТ

1-2

 

Вступний інструктаж про техніку безпеки у кабінеті інформатики. Що можна робити з інформацією?

Знає  правила поведінки і безпеки

в комп’ютерному класі.

3

 

Якою буває інформація?

Знає  — клавіатурний тренажер, розуміє, якою може бути інформація

4

 

Чи всім джерелам можна довіряти?

Розуміє властивості інформації — достовірність.

ТЕМА 2. МІЖ МИНУЛИМ І МАЙБУТНІМ

5

 

Що може спотворювати інформацію?

Розуміє що таке спотворення інформації під час передавання, інформаційний шум.

6-7

 

Як влаштований інтернет?

Знає що таке сайти та їхні адреси. Створення власну бібліотеку сайтів за допомогою функції “Вибране” у браузері.

8

 

Що допоможе знайти інформацію?

Розуміє де можна знайти необхідну інформацію. Порівнює різні джерела інформації, освітні веб-ресурси

ТЕМА 3. ЧАРІВНІ ПЕРЕТВОРЕННЯ

9

 

Який ключ відмикає інтернет?

Робить пошук інформації в інтернеті. Знає ключові слова та поради щодо їх вибору. Розуміє алгоритми пошуку зображень і відео. Правила роботи в інтернеті.

10

 

Як мандрувати сторінками сайтів?

Розуміє поняття про гіпертекст, гіперпосилання і навігація в інтернеті.

11

 

Що краще — картинки чи тексти?

Знає способи подання інформації — текстовий, графічний, числовий, звуковий, жестовий, комбінований. Робить порівняння різних способів.

12

 

Як поділитися інформацією?

Знає способи подання інформації та їх взаємодоповнення, локальні та глобальні комп’ютерні мережі. Дотримується правила пошуку інформації в інтернеті.

 

 

 

ТЕМА 4. ЕНЕРГІЯ

13

 

Як розкласти інформацію по поличках?

Упорядковує файли та інформація, яка в них міститься.

14

 

Як зберегти інформацію?

Знає пошук відомостей і збереження результатів пошуку. Знає алгоритм збереження зображень з інтернету. Порівнює носіїв інформації.

15

 

Як оформити результати дослідження?

Розуміє схеми та діаграми для подання якісних та кількісних характеристик. Упорядковує інформацію.

16

 

Чи можна всьому вірити?

Розуміє що таке істинні та хибні висловлювання. Що таке фейки та як їх розпізнати.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Календарно-тематичне планування

за типовою програмою Р.Б. Шияна

3 клас

ІІ семестр

Тема уроку

Очікувані результати

Дата

ТЕМА 5. СВІТ НЕВІДОМИЙ

18

У чому сила алгоритму?

Виконавці алгоритму. Створення лінійних алгоритмів

Створює лінійні алгоритми. Знає хто такі виконавціє

 

19

Для чого потрібні моделі?

Моделі навколо нас. Моделювання ситуацій повсякденного життя за допомогою моделей

Експериментує з готовими та складеними моделями за допомогою цифрових пристроїв і програм.

 

20

Як поєднати умову і команду? Логічне слідування. Алгоритми з розгалудженнями та їх перевірка

Створює алгоритм з розгалудженням. 

 

ТЕМА 6. СВІТ НЕВИДИМИЙ

21

Чи всі команди алгоритму ми виконуємо? Алгоритми з розгалудженнями та їх перевірка

Створює алгоритм з розгалудженням. 

 

22

Як “відредагувати” алгоритм? Логічні та алгоритмічні помилки у програмі та їх виправлення.

Створює алгоритм з розгалудженням. 

 

23

Як перетворити текст на таблицю? Подання інформації у таблицях. Порівняння текстової інформації, поданої різними способами. Заповнення створених таблиць

Заносить дані у попередньо створену таблицю. Працює з текстовим редактором Word.

 

24

Як із зображення зробити ілюстрацію? Роль зображень

у тексті. Вставлення зображень у текстовому редакторі Word

Редагує текст. Вставляє зображення у текст. Заносить дані у попередньо створену таблицю.

 

ТЕМА 7. ПРИХОВАНІ МОЖЛИВОСТІ РЕЧЕЙ

25

Чому редакторів має бути багато? Порівняння текстового і графічного редактора

Створює оголошення у графічному й текстовому редакторах. Текстовий редактор Word. Графічний редактор Paint

 

26

З чого складається презентація? Презентація та її складники. Основні елементи вікна редактора презентацій PowerPoint. Порівняння вікон редактора презентацій PowerPoint і графічного редактора Paint. Удосконалення створеної презентації

Ознайомлюється з основними елементами вікна редактора презентацій PowerPoint. Створює презентації. Редактор презентацій

PowerPoint

 

27

Як створити гіперпосилання? Використання презентацій. Створення гіперпосилань у редакторі презентацій

PowerPoint

Шукає відео. Створює гіперпосилання у презентації.

 

28

Для чого змінювати вигляд тексту? Форматування текстів у редакторі презентацій PowerPoint

Створює презентації. Форматує текст в редакторі презентацій. Редактор презентацій PowerPoint

 

ТЕМА 8. ПОГОДА

29

Що допомагає створити презентацію? Об’єкти на слайдах презентації. Цифрові пристрої, їхнє призначення і взаємодія. Використання цифрових пристроїв у повсякденному житті

Працює з цифровими пристроями (фотоапарат, смартфон тощо). Створення презентації. Редактор презентацій PowerPoint

 

30

Звідки брати матеріал для презентацій? Поради щодо перевірки знайденої інформації. Створення презентацій

Шукає і перевіряє інформацію.

Створює презентацію. Шукає в Google.

 

31

Чи завжди фотографіям можна вірити? Віртуальна й доповнена реальності, їх використання у повсякденному житті. Цифрові пристрої, які допомагають створити віртуальну реальність. Створення презентацій

Шукає і перевіряє інформацію.  Працює з цифровими пристроями (фотоапарат, смартфон, сканер тощо). Створює презентації. Пошук в Google. Редактор презентацій PowerPoint

 

32

Як презентувати свою роботу? Послідовність створення презентації. Правила оформлення слайдів презентації. Цифрові пристрої, потрібні для демонстрації презентації. Створення презентації

Шукає і перевіряє інформацію.  Працює з цифровими пристроями (фотоапарат, смартфон, сканер тощо). Створює презентації. Пошук в Google. Редактор презентацій PowerPoint

 

ТЕМА 9. Я — ЛЮДИНА

33

Як організувати роботу над проєктом? Вибір теми проєкту. Що потрібно для роботи над проєктом

Шукає і перевіряє інформації. Працює з цифровими пристроями (фотоапарат, смартфон, сканер тощо). Створення презентації. Пошук в Google. Редактор презентацій PowerPoint

 

34-35

Як зацікавити слухачів? Пам’ятка доповідача. Розподіл обов’язків під час презентації проєкту. Презентація створеного продукту

Шукає і перевіряє інформації. Працює з цифровими пристроями (фотоапарат, смартфон, сканер тощо). Створює презентації. Редактор презентацій PowerPoint

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ

 уроків за підручником з інформатики для 4 класу

 (автори: Олексій Андрусич, Ірина Стеценко)

І семестр

Дата

Тема уроку

Очікувані результати

РОЗДІЛ 1. Інформація навколо мене

1

 

Вступний інструктаж про техніку безпеки у кабінеті інформатики. Як ми отримуємо інформацію? Джерела інформації

Знає що таке інформація, як людина отримує інформацію. Обговорення цінності інформації

2

 

Як ми отримуємо інформацію? Інформаційні процеси

Знає що таке інформаційні процеси; Що вивчає інформатика

3

 

Як відбуваються перетворення інформації? (с. 8–10

Знають способи подання інформації.

4

 

Як побудовано комп’ютер? Процесор та пам’ять (с. 11–12)

Розуміють що такен процесор та пам’ять

 

5

 

Як побудовано комп’ютер? Пристрої введення та виведення, Від кімнати до кишені (с. 12–14)

Знають що таке пристрої введення та виведення.

6

 

Як об’єднати ресурси всіх комп’ютерів? (с. 15–18)

Знає що таке комп’ютерна мережа, як мережі розширюють можливості комп’ютерів.

7

 

Навіщо потрібна електронна пошта? (с. 19‒22)

Знає що таке електронна пошта. Електронна скринька та її адреса. Пароль. Правила написання електронного листа. Правила безпечного листування

8

 

Як разом робити одну справу на відстані? (с. 23‒25)

Розуміє онлайн-спілкування: переваги й недоліки. Інтернет-спільноти. Правила нетикету. Правила безпеки мережевого спілкування

9

 

Як розпізнавати фейки?

(с. 26‒28)

Знає поняття інформаційного шуму та фейків. Розпізнає фейки: основні прийоми перевірки інформації.

10

 

Як ефективно організувати співпрацю? (с. 29‒30)

Знає розподіл роботи між учасниками групи. Подання плану роботи у вигляді організаційної діаграми

11

 

Пригадай і йди вперед

(с. 31 ‒32)

Розв’язування практико-орієнтованих завдань за темою

РОЗДІЛ 2. Алгоритми та програми

12

 

Як службові слова змінюють зміст? (с. 33‒35)

Розуміє, як слова І, НЕ, АБО впливають на зміст висловлювань

13

 

Як одна команда може замінити кілька? Гра “Так — ні” і розгалуження (с. 36)

Розуміє алгоритми з розгалуженнями.

14

 

Як одна команда може замінити кілька? Алгоритми з повтореннями: цикли; Цикли навколо (с. 36‒38)

Знає цикли: коли і навіщо вони потрібні? Використання циклів у повсякденному житті. Цикли у довкіллі.

15

 

Як умова може зупинити алгоритм? (с. 40‒42)

Розуміє принцип конвеєра та його використання.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ

 Календарно-тематичне планування

за типовою програмою Р.Б. Шияна

4 клас

ІІ семестр

Дата

Тема уроку

Очікувані результати

 

 

Як знайти спільну мову з виконавцем? (с. 43‒45)

Передбачає результати виконання алгоритму. Як заздалегідь перевірити алгоритм, щоб під час його виконання було менше помилок.

19

 

 Які алгоритми може зрозуміти комп’ютер? (с. 46‒48)

Малюємо сходи

20

 

Пригадай і йди вперед (с. 49‒50)

Складаємо програми (с. 50).

РОЗДІЛ 3. Моделі та моделювання

21

 

Навіщо потрібні моделі? (с. 51‒53)

Знайомимося зі світом 3D

22

 

Як використовують моделі? (с. 54‒57)

Графічний редактор “Paint 3D”

23

 

Шифри і коди; Як цифрові пристрої працюють з інформацією? (с. 58‒59)

Створюємо QR-коди робота в онлайн-сервісі для створення QR-кодів

24

 

Коли люди кодують інформацію? 3D-сканер

(с. 60)

Форматуємо текст: робота в текстовому редакторі

25

 

Як порівняти різні моделі?

(с. 62‒64)

Вставляємо зображення в таблицю (с. 64). Робота в текстовому редакторі: вставлення зображення у клітинку таблиці, форматування таблиці

26

 

Які “нереальні реальності” існують? (с. 65‒68)

Створюємо віртуальний світ (с. 68): робота з графічним редактором Paint 3D.

27

 

Як подорожувати, не виходячи з дому?

Маршрути буденні та фантастичні (с. 72). Сервіс Google Maps на комп’ютері та мобільний застосунок: пошук та порівняння маршрутів; навігатор

28

 

Як подорожувати, не виходячи з дому?

Дослідження сервісів Google Earth (Google Earth Voyager), Google Sky, Google Arts & Culture

29

 

Пригадай і йди вперед (с. 73‒74)

 

РОЗДІЛ 4. Проєкти та презентації

30

 

Які функції мають програми редактори? (с. 75‒77)

Створення презентації-коміксу: форматування зображень, вставлення та трансформація фігур, оформлення слайдів

31

 

Як покращити презентацію? (с. 78‒80)

. Робота у редакторі презентацій: вставлення зображення, відеочи аудіоматеріалу

32

 

Чи можна полагодити пристрій самотужки? (с. 81‒83)

Організуємо співпрацю (с. 82‒83): пошук інформації в мережі Інтернеті; робота з редактором презентацій

33

 

Як зробити презентації достовірними? (с. 84‒86)

Організуємо співпрацю (с. 82‒83): завершення групової роботи над презентаціями.

34

 

Як правильно вказувати джерела інформації? (с. 87‒88)

Удосконалюємо свої презентації (с. 88): редагування презентацій.

35

 

Як ефективно працювати в команді? (с. 89‒91)

Групова робота над проєктом

36

 

Як ефективно працювати в команді? (с. 89‒91)

Групова робота над проєктом

37

 

Пригадай і йди вперед (с. 92‒93)

 

 

 

 

Коментарі